top of page
Szukaj
  • addvaluelc

Kilka porad dla osób, które boją się rozmawiać podczas telekonferencji w języku obcym.


Połączenia telekonferencyjne są obecnie podstawą w prawie każdym miejscu pracy a zwłaszcza w tych, w których pracownicy są rozproszeni w różnych lokalizacjach. Mogą służyć do wszystkiego tego, co robimy w "realu", więc nie warto ich lekceważyć, ale najczęściej do:

  • Rozwiązywania ważnego problemu

  • Rozmowy o pracę

  • Połączenia pracowników z ich klientami (wprowadzenie do projektów, raportowanie)

  • Omówienia strategii działania z kilkoma osobami z różnych działów

  • Zaprezentowania prezentacji

  • Wprowadzenia oszczędności - rozmowy online pozwalają firmie na ogromnie oszczędności w kosztach podróży i zakwaterowania.


Co zrobić przed telekonferencją?

Jednym ze źródłem stresu jest strach przed niezrozumieniem tego, co zostało powiedziane. Jeśli wiesz, że Twój język obcy jest już na wystarczającym poziomie, ale potrzebujesz się rozgrzać, spróbuj posłuchać wcześniej różnych nagrań w języku angielskim. Jeśli wolisz filmy, szukaj programów telewizyjnych rozgrywających się w biurach (np. The Office), a może rozmów TED, aby lepiej wyczuć profesjonalny angielski.

Zupełnie innym źródłem stresu jest technologia. Upewnij sie, że wszystko działa. Jeśli będziesz korzystać z telefonu, sprawdź sieć i upewnij się, że bateria jest w pełni naładowana. Jeśli połączenie konferencyjne jest online, upewnij się, że Twój Internet jest już podłączony, szybki i stabilny. Jeśli to ważne spotkanie, kliknij w link wcześniej i upewnij się, że działa. To rzeczy poboczne, ale zdecydowanie zmniejszą stres związany z mówieniem w obcym języku. Dodatkowo, możesz zaplanować połączenie konferencyjne na papierze i zanotować wszystkie ważne punkty, które chcesz omówić w języku angielskim.

To proste wskazówki dzięki którym poczujesz się dużo spokojniej.

Podstawowe zwroty

Przy początku rozmowy zapytaj, czy wszyscy są obecni oraz Cię słyszą:

“Is everyone on here?” or “Can you hear me?”.

Następnie warto się przedstawić np.

“Hello, everyone. My name is XX and I’m the [nazwa stanowiska] at [nazwa firmy]”

Po przedstawieniu się, dobrze jest powiedzieć kilka zdań o temacie spotkania np.:

  • The purpose of this call is…

  • Our agenda today will be…

  • I would like your input on…

  • I’ll be asking questions about…

A w jaki sposób zakończyć rozmowę?

Najlepiej krótkim podsumowaniem i podziękowaniem.

“Thank you everyone for your time. In this discussion, we have covered the following points…”

I pamiętajcie, “practice makes perfect!” 💪

33 wyświetlenia0 komentarzy

Комментарии


bottom of page