Ważny kierownik wsiada do windy, w której jedziesz. Zaimponowanie mu rozwinie Twoją karierę i przyniesie Ci wiele możliwości. Musisz jedynie powiedzieć coś krótkiego, ale znaczącego. I musisz to zrobić w j.angielskim. Co Ty na to? :)
Czym jest elevator pitch?
Na początku ważna uwaga - nie zawsze odbywa się w windzie. Może się zdarzyć wszędzie – w barze, kawiarni, na ulicy, na imprezie networkingowej, na festiwalu, przez telefon. Najprościej mówiąc, "elevator pitch" to krótka i skuteczna prezentacja sprzedażowa. Podczas "elevator pitch" przedstawiasz się potencjalnemu klientowi, inwestorowi lub osobie z branży. Dajesz również znać, do czego jesteś zdolny i dlaczego powinna zacząć współpracę właśnie z Tobą. Odpowiednia prezentacja sprawi, że będziesz widoczny i niezapomniany.
Ile powinna trwać?
Idealna mowa powinna być wystarczająco krótka, aby wygłosić ją podczas jazdy windą, która trwa około 30-60 sekund. Twój cel powinien być prosty - chcesz jak najszybciej zrobić wrażenie i nie chcesz zanudzać osoby, która prawdopodobnie jest zajęta kilkoma sprawami.
Na jakie punkty warto zwrócić uwagę?
Twoja prezentacja musi zawierać te 3 elementy:
USP (Unique Selling Point - unikalny punkt sprzedaży)
Jasny cel
Call to action (instrukcja/sugestia, co dana osoba powinna zrobić dalej)
Przygotowując taką przemowę, należy odpowiedź także na kilka pytań:
Kim jesteś?
Co robisz? (Albo co możesz zrobić?)
Dlaczego jesteś najlepszą osobą do tej pracy?
Kiedy i jak możesz zacząć?
Odpowiedzi na nie warto przygotować sobie wcześniej i omówić np. ze swoim lektorem.
Pamiętaj także o mowie ciała
Upewnij się, że nawiązujesz kontakt wzrokowy, Twoje ramiona nie są “zbyt sztywne”, a Twój ton głosu jest jasny i uprzejmy. Spróbuj pokazać, że naprawdę wierzysz we wszystko, co mówisz.
Dajcie znać, czy zdarzyło Wam się kiedyś wygłaszać ‘elevator pitch’. A jeśli tak, to co było największym wyzwaniem. :)
Comments